lördag 14 augusti 2010

Modell för en dag...Vardagslyx De Luxe!!





Idag har jag, 2 av mina systrar, systerdotter och kära mor agerat
FOTO-modeller för en dag.

Vi for till Sundsvall och modellade för "Modellab" ( www.modellab.se)
Det är något som jag tänkt på länge som jag nu äntligen fått prova.
Åååå vad det var roligt!!
Pirrigt!!
Skojigt!!

Bilderna blev proffsiga och det känns roligt att ha dem och titta på...en dag när man känner sig lite mosig, för sånt händer ju.
Alla.

Jag både ser och känner i min kropp att jag blivit äldre, en märklig känsla. Jag bär på gener som kan ge mig chans att åldras tjusigt och att bli gammal fort. Min farmor var en stilig kvinna på många sätt, liten och satt, ändå stilig på ett eget sätt. Hon var dock gammal "jämt" hennes hår var vitt - verkligen kritvitt - så länge jag minns och bilder på henne sen innan jag minns berättar detsamma. Rynkig eller "skrynklig" som jag som liten kallade det, i hela ansiktet var hon också. Jag minns att jag fascinerades av det.
Jag har fått ärva mycket från min pappas sida och farmor. Jag hoppas att jag uppdaterar det på mitt eget vis.

På min mammas sida finns däremot inte något märkbart grått, mormor var inte särskilt "skrynklig", hon var välbehållen och också stilig. Min mamma likaså, hon ser ut att vara yngre än hon är.
Jag hoppas få ta stafettpinnen där med.

Det blir nog bra hur som, det viktiga är att ta hand om det som är jag och må gott i den kropp som är min egen och förvalta det arv som blev mitt.
Stundom lättare sagt än gjort, därför är det viktigt att påminna sig själv om det då och då.
Tacka kroppen för att den bär mig - varje dag! Mia Törnblom skriver mycket om det i sina Självkänsla-böcker som jag nog ska läsa igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar