måndag 23 augusti 2010

En present till en god vän






I helgen var jag på lite födelsedagskalas, en kompis till mig fyllde år och ville fira både det och att hon skaffat sig ett nytt hem. Då jag som sagt gillar att göra saker och ting själv så skapade jag de här ljuslyktorna till henne, och några till mig själv också samtidigt.

Ett enkelt rakt glas + mullbärspapper/japanskt rispapper + lim + kaffebönor + värmeljus = klart
Vill man kan man limma fast papperet på glaset, en enkel variant. Tyvärr svår att diska dock, torka av går ju. Limmar man papperet så det bara träs på glaset kan man byta papper titt som tätt och diska av hela glaset. Glaset bör ju vara rakt då så det sitter på bra.

De blev riktigt fina och fyller man upp dem till knappt hälften med färska kaffebönor och sätter värmeljuset i det så doftar det alldeles underbart "kaffegott"!

Vill man ha andra dofter kan man ju använda små vackra stenar, grovsalt eller annat finurligt att fylla upp med och sätta i ett doftljus.Der finns många favoritdofter, Magnolia är min.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar