torsdag 5 augusti 2010

Mera lekstuga..



Här kan man "diska" och ta hand om det dagliga stöket...det är ju en del att pyssla med när man har hus å familj även i miniformat...



Lilla M gillar sin lya och leker där så fort hon har chansen, med en kompismamma helst...de små mammorna är yngre kopior av de som gått före. Sitter det i generna eller hur är det egentligen? Omvårdnaden, bannorna, matandet och vyssjandet bara sjuder. Eftersom jag, som alla andra mammor i vår värld, hör mig själv i Lilla M så är jag glad att det är mer: "älskling", "lilla gumman" och "hjärtat" än: "så gör man inte" och " banne dej" och "tyst nu och sov"...även om det förekommer....håhå jaja...man gör så gott man kan.



Lite rödrutigt blev det till sist. Först sydde jag hjärtgardinkappor med vita längder som satt ihop i ett. Lilla M hade nog själv tänkt sig gardiner som gick att dra för, man vill ju vara lite ifred....typ. Så det beställdes nya och så fick det bli det här fina klassiska rödrutiga sommartyget för hela slanten. Det blev sött tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar