fredag 10 september 2010

Varför!?...

..är det lite krångligt att få till det med bloggen?
De flesta av oss är väl någorlunda hemma i datorns värld.
Åtminstonde vi som skriver bloggar.
Jag fastnade totalt och fick tack och lov hjälp av kära Åsa
www.atelje annorlunda.blogspot.com
att komma vidare. Min L var också hjälpsam igår kväll.
Det kan nog vara så att jag inte orkar läsa de instruktioner som finns. Jag tycker faktiskt att det är svårt att läsa sig till saker och ting. Jag lyssnar hellre och ser på när någon annan gör först, sen förtår jag. Då är jag lättlärd faktiskt!Har på senare år förstått att det är helt OK och helt normalt. Man lär sig på olika sätt, jag är en blandning av auditiv( lyssna och tala) och taktil ( göra - lära) har jag förstått.
Det finns två till: Kinestetisk ( uppleva och känna) och den visuella ( ser)
Tänk om jag hade varit medveten om det under min skoltid, OM fler vore medvetna om det idag, vad mycket mindre frustration vi skulle ha i skolan då!

1 kommentar:

  1. Herregud så många inlägg du skrivit sen du började. En hel massa etiketter har du fått till. Så kul Carina....

    Fundera även hur du ska lägga upp länklistan. Ser att du får min länk på 2 rader. Kanske du kan ta den längre gadgeten.

    När du skriver inlägg och vill ha en länk (du har skrivit min blogg) så markerar du bara hela namnet/ordet och går sen upp på länken (grön sak med 2 runda ringar på bredvid textfärgerna), då kommer en liten ruta upp där du skriver in http://???????????och sen OK.

    Så roligt att du börjat blogga.
    Kramelikram Åsa

    SvaraRadera