onsdag 22 september 2010

Har jag fött en kalv??

...min lilla M har svårt att somna på kvällarna nuförtiden...Hon hinkar i sig varm mjölk så det står härliga till. Jag har inte några medel att ta till så hon ska sluta med mjölken. Hon blir sex år nästa helg, kan det ha med åldern att göra att det är så svårt att komma till ro. 
Vi gör som jag tycker är det bästa, i sängen ska hon ligga 18,45.
Vi läser bok, kliar rygg och sjunger....
Jag TYCKER att hon bör komma till ro då.

Inte hon, det är tydligt.
Ikväll är hon arg också och jag blir frustrerad eftersom jag inte ens kan gå ut i bilen och hämta saker där innan hon somnat....jag just nu är ensam vuxen i huset.

Hur ska jag göra?

Jag får trösta mig med att inte många barn som går gymnasiet hinkar mjölk på kvällarna...eller?

Då...när lilla M går i gymnasiet befarar jag förvisso att det tillkommit annat för mamman att fundera på än varm mjölk....

Så jag borde komma ihåg den här tiden. Jag gör det.

Att hon inte förstår hur skönt det är att få sova!!!
Jag vill helst sova hela tiden, nuförtiden.
Om det är hösten, åldern eller en allmän rastlöshetströtthet det är ovisst.

Gnatt

1 kommentar:

  1. Hej!
    Här är det inga problem med att sova i alla fall. Tvillingarna lägger sig strax före åtta och somnar med vetekuddarna på 10 min. Man blir lugn av värmen från vetekudden. Har du nån så prova. Har man den på magen så är den avstressande. Själv snor jag den ena från barnen när jag ska till att sova. Fryser ju jämt så det är så härligt att lägga sig när den är varm.

    Annars är det väl säkert mycket som händer runt omkring barnen på "lekis". Mycket nya kompisar och annat. Lilla M suckade och väntade på sin mamma häromdagen. Då var hon nog sugen på att gå hem. Hon skulle ju kunna följa Ella och Theo hem nån dag om jag försöker komma till efter tre.

    Våra längtar till M:s kalas. Blir nog kuligt.

    Kram Åsa

    SvaraRadera