torsdag 16 september 2010

Dilemma..

...denna gången är det mest ett trädgårdsaktigt sådant...

Jag får så mycket ideér här hemma hur jag vill och tänker att det ska se ut inne och främst ute i trädgården. Sen tar det stopp...i huvet. Nu här det är höst kan man göra så mycket läckert ute med alla möjliga häftiga saker, det mesta från naturen.
När jag sen åker och ska köpa något som jag tänkt ut så blir det tomt i huvudet när jag kommer till butikerna. Jag börjar liksom tänka på alla möjliga ställen som jag kan få till det på och glömmer att fokusera på en sak i taget.

Så oftast blir det inte något alls.

Tyvärr är jag inne i en period nu då jag tycker att det mesta inte är så snyggt!! Det är som ett försvar som sätter in eftersom jag inte kan bestämma mig för något. 

Idag var en sån dag, jag tog en shoppingtur för att "unna mig" nåt.
Kom hem med - ingenting. 
Jag stressade upp mig och så bidde det ingenting.
Trist.

Hittade faktiskt ett gardintyg som jag gillade, ska mäta alla våra fönster och lägga lappen i plånboken så jag alltid har den till hands. Tänkte sy hissgardiner för första gången.

Det har ösregnat idag. Jag fick för mig att jag vill ha en gosigt fodrad snygg regnkappa med huva och ett par snygga gummistövlar. Letade på nätet och på tradera så här på kvällskvisten. När jag har tid så ska jag leta på stan. Mysigt med regn när man har rätt kläder.Ha en fortsatt skön septemberkväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar