lördag 2 oktober 2010

Skogskalas i dag!

Idag är det lilla M´s födelsedag!!

6 år!

Vi har som tradition att ha familjekalaset  i skogen en bit hemifrån, där finns vindskydd, grillplats och allt man behöver!
Vi grillar hamburgare och äter tårta och har det trevligt en stund.
Idag ville hon ta emot släktens jubel sittandes på taket på vindskyddet "det känns mindre pirrigt då" sa hon.
Antagligen för att hon har överblick!
Hon är klok min lilla.

Vi har fint väder varje år, första året blåste det rätt rejält, men på vår plätt så var det lugnt. Då blev det extra mysigt.
I morse var det mjölkdimmigt ute och hopp om sol låg långt borta.
Men mitt på dagen när det var dags att ta sig till skogen så kom solen.

Tack för det!

Lilla M fick 6 st vackert rosa rosor på morronkvisten
Just den här tiden i oktober brukar det vara just så vackert som den vackraste höst kan vara..så även idag.

Storkusinen gömde godis till barnen som de letade upp, en är fortfarande kvar eftersom han hittade ett specialbra ställe så den inte blev hittad alls. Skogsmulle ska också ha nåt mysigt på lördan, vassego.

Det är härligt att ha en sån liten familj och en så stor storfamilj som jag har!

Tack för att ni finns alla mina kära!

1 kommentar:

  1. Hej! Fin sida du har!
    Tack för dina snälla ord på min blogg! :)
    Vilka underbara rosor din dotter fick på sin födelsedag, otroligt vackra! :)

    SvaraRadera