tisdag 26 oktober 2010

Tisdag i snuvans tecken..

Sätter man sin fot bland många barn vars baciller man inte kan ducka från, hamnar man förr eller senare, i mitt fall förr...i ryggläge med hosta, snuva och huvudvärk som sängkompis en tid.  
Inget mysig sällskap.

Förflyttar man sig till soffan, tänder ljus och tittar på en go film känns ryggläget aningen lättare att acceptera. I mitt fall händer det sällan att jag tar mig tiden att se på en film så visst, på så sätt är det välkommet.





En höstig ljuslykta som tedde sig läckrare i mitt huvud
innan den fick sin verkliga look, lite väl dagisaktig i mitt tycke...
nu finns den och får delvis fylla behovet av höstfägring

Nu ska jag lägga mig och se på "Tillbaka till Eden" en film/serie i 3 delar som jag slukade i slutet på 80-talet.
Förväntningarna är något tveksamma då tekniken gått framåt sen dess
......huvva.....20! år.....

Håller också på att skapa ett bildspel som jag skulle vilja ha här på min blogg, får inte till det riktigt och efterfrågar härmned expertishjälp här på min blogg....

Tack så länge och prosit!  

1 kommentar:

  1. Hej!

    Hoppas du blivit bättre. Det kanske blev några filmer. Många som är sjuka nu...än så länge har vi klarat oss. Bara förra veckan som minstingarna var hemma 2 dar. Pratade med Tovas mamma och om vi skulle ha nån pysselkväll så ville hon vara med. Vet inte hur jag ska hinna då jag ska pyssla med tvillingmammorna och sen vara på 3 julmarknader. Möjligen om man tar en torsdag kväll i december. Skulle var kul med några mammor från klassen.

    Bildspel?? tyvärr så kan jag inte det. Har aldrig provat.

    Kram Åsa

    SvaraRadera