måndag 21 mars 2011

Jag har byggt ett egendesignat SKÅP!

Det började med en idé och en ritning...


Sen skred jag till verket i kära mammans snickarverkstad!...
Ett underbart ställe!:-)

Jag är förevigad i målaroverallen


Baksidan är färdigmålad i regnbågens färger -
de som går igen i Lilla M´s rum i övrigt


Hyllpusslet lades - mättes, borrades, limmades och trixades.

Jag och min L kånkade hem det rätt så tunga skåpet till
oss för en sista finish med målningen

På plats i lilla M´s rum som nu fick en annan look -
ut med "lillflickskänslan" och
in med en STORTJEJ! 


Ni kan tro att
VÅR SKATT 
-EN LYCKLIG TJEJ-
 sov gott här första natten
i slutet av regnbågen


3 kommentarer:

  1. hej :-)

    vad roligt att du hittat till min hemsida! & tack för dina fina ord, de värmer hjärtat :-)

    visst är nykelpigetallriken söt??? den gillade meja när vi gjorde & hon gav den direkt till farmor & farfar så där hänger den i deras uterum.

    skapande är verkligen livets krydda tycker jag. & jag, likasom du, finner inspiration lite överallt & omsätter det till mitt alldeles egna!

    jag skulle vilja be dej att du hör av dej när du startat en hemsida/blogg där du samlar det du skapar så jag kan få kika :-) måste bara säga att den där hyllan gick inte av för hackor! bra jobbat :-)

    nu ska jag jobba vidare med tuppar i ståltråd som jag håller på med inför påsken, de ska ställas ut lite varstans så jag får jobba på för att hinna (har ju en hel massa utställningar & annat framöver oxå :-))

    ta hand om dej kreativa människa
    /erika

    SvaraRadera
  2. men gud vilket projekt kan fint !!!
    Förstår att hon blev GLAD .
    Kul att du tittar in hos mig givetvis så är min blogg till för att inspereras jag letar ju sjäv efter inspration på bloggar . Älskar att glutta runt och kolla på hur alla är så duktiga :)

    SvaraRadera
  3. Vilket projekt du drog igång med. Jag kan tänka mej att Maja blev nöjd. Blev superfint. Vilken lycka att kunna vara i snickarverkstaden...önskar jag hade en.

    Tänkte vi skulle ha träffats och fika nåt med ungarna, men attans så mycket det varit sen jul. Blir förhoppningsvis lättare framöver.

    Kramis Åsa

    SvaraRadera