tisdag 15 juni 2010

Njuta av att gjuta


Hemma hos kära mamma R står denna skapelse som jag gjort till henne, den står där för att påminna om att dagen för vad den är som den kommer, det gör hon.....nästan jämnt!




...har vi gjort ikväll, jag och mina kära pysseltjejer. Vi höll till i vår slänt och jag hade hämtat JÄTTE-rabarberblad hos kära mamma som vi använde. Som extra plus blev det en mumsig rabarberpaj som belöning. Vi har gjutit lite grann förut och vill nu prova mer, själv ägnade jag mig åt att hälla betong i slänten och sticka ner lite spegelglas och vita vackra stenar som dekoration. Vill mota bort den eländiga kirskålen så lite betong gör nog susen. Myggen var lite väl envisa tyvärr, så vi fick avbryta innan vi kände oss riktigt klara. Slänten vätter från vårt hus så de som kommer att glädjas åt skapelsen är grannarna. Varsågoda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar