tisdag 23 november 2010

Snöflingevita drömmar...

Jo det låter vackert.
Det är också Emma Hambergs ord,
hon skriver i Coops senaste tidning om julstressen....

Jag fick en form av inre lugn och tänker anamma hennes tankar
om att mata dammråttorna med ost, få julgodis av en kompis som är duktig att göra sånt och i gengäld ge bort nåt som jag är bra på så får man ju dubbelt upp....
Vill inte heller sitta och grina i skafferiet på julaftonsmorgon
av att julen trycker över bröstet.
Har förvisso inte grinat i nåt skafferi tidigare heller,
men visst har jag känt julpaniken.
Både före och under tiden.
I år ska det inte bli så.
Jag är ute i god tid, lägger ner ambitionerna och njuter av det som är.

Sen att det ligger lite ost här och var i hörnen är väl bara trevligt.....
kram på er

1 kommentar:

  1. Blev lite full i skratt nu..hihi..
    Jag har faktist suttit i mitt kallskafferi
    & gråtit på en julafton..Stängde in mej
    där i mörkret & tårarna bara kom...hualigen vad julstress kan ställa till med*L*..Den julen så var vi 16 personer här hemma hos oss...Tror att man ställer för höga krav på hur julen ska vara! Nej..man ska bara vara & ta en dag i sänder...Kram på re

    SvaraRadera